piątek, 29 lipca 2016

Dbanie o wizerunek firmy wśród pracowników

 

Dlaczego warto być rzetelną firmą?


Coraz więcej firm ma na celu zbudowanie dobrego wizerunku wśród swoich pracowników. Dzieje się tak dlatego, iż obecnie można mówić o czasie pracownika - bezrobocie spada, brakuje specjalistów, pracownicy zmieniają pracę, a wielu z nich wyjeżdża za granicę. Pracodawcy mają coraz większe problemy ze znalezieniem odpowiednich ludzi. Dlatego dzisiaj opłaca się być rzetelną firmą, bo jest to gwarancja utrzymania pracownika na danym stanowisku.



Rzetelna firma w świetle przepisów prawa pracy

Konieczność dbania o dobry wizerunek firmy nakłada na pracodawców pewne zobowiązania, których przestrzeganie jest niezbędne, aby firma mogła uchodzić za rzetelną. Zgodnie z przepisami prawa pracy rzetelna firma to taka, która zaznajamia pracowników z zakresem ich obowiązków, organizuje pracę w sposób zapewniający pełne wykorzystanie czasu pracy, przeciwdziała dyskryminacji w zatrudnieniu, zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki pracy, terminowo i prawidłowo wypłaca wynagrodzenie, ułatwia pracownikom podnoszenie kwalifikacji zawodowych, stosuje obiektywne i sprawiedliwe kryteria oceny, starannie prowadzi dokumentację dotyczącą pracownika oraz wpływa na kształtowanie zasad współżycia społecznego. Tylko przestrzeganie zasad zawartych w kodeksie pracy rzetelna firma opinie swoje wyrabia nie tylko wśród obecnych, ale także potencjalnych pracowników.

Działania dodatkowe wpływające na wizerunek firmy


Oprócz przestrzegania kodeksu pracy wiele firm samodzielnie stara się wpłynąć na swój wizerunek pośród pracowników. Należy tu podejmować działania w zakresie poprawy komunikacji pomiędzy zarządem a pracownikami, umożliwić ciekawe projekty i wyjazdy, organizować szkolenia wewnętrzne, zapewnić dodatkowe profity i gwarantować szybki awans. Pracodawcy powinni zdawać sobie sprawę z tego, że to pracownicy są ich największym majątkiem i że to oni są najbardziej wiarygodnymi przekaźnikami informacji o firmie.