sobota, 29 października 2016

Jak wyjść z kryzysu finansowego?

Prowadzenie własnego biznesu nie jest zadaniem prostym. Bardzo często zdarza się, że mimo pełnego zaangażowania, oddania, determinacji i doświadczenia w prowadzeniu własnej działalności z powodów zależnych, bądź niezależnych od nas stajemy w obliczu kryzysu, który stanowi zagrożenie dla dalszego rozwoju firmy, która na ogół stanowi źródło dochodu nie tylko dla nas, ale też innych pracowników.


Kryzys w firmie może mieć różnorodne podłoże. Jedną z najnieprzyjemniejszych sytuacji w naszej działalności jest utrata dobrego imienia wywołana złymi opiniami w sieci. Niezależnie od tego czy ocena naszych usług jest rzetelna i zgodna z prawdą potencjalni klienci wybierając dany produkt, czy usługę niestety kierują się tego rodzaju wskazówkami. Opinie wystawiane przez anonimowych klientów w Internecie bardzo trudno jest zweryfikować i niewiele można na nie poradzić, wyrządzić przy tym mogą wiele szkód, gdyż dobry wizerunek na rynku bardzo trudno jest odzyskać.

W prowadzeniu własnej działalności należy pamiętać, że wartością nadrzędną powinno być zadowolenie klienta. Jeśli jednak dojdzie do pewnego zaniedbania z naszej strony, związanego chociażby ze zbyt długim wykonywaniem usługi, czy co gorsze z wysłaniem klientowi wadliwego towaru niestety musimy pogodzić się z tym, że może on wystawić nam negatywną opinię. W takim przypadku najważniejsze jest szybkie działanie mające celu wynagrodzić klientowi nieudany zakup.

Powinniśmy niezwłocznie wystosować odpowiednią wiadomość do klienta zawierającą przeprosiny i rodzaj zadośćuczynienia jaki gotowi jesteśmy ponieść. Może to być zwrot części pieniędzy za dokonany przez klienta zakup, oczywiście wraz z przesłaniem sprawnego towaru, bądź dodatkowy upominek rekompensujący poniesione straty. Być może tego rodzaju postępowanie odwiedzie klienta od wystawienia nam negatywnej opinii, w końcu jesteśmy tylko ludźmi, mimo iż bardzo staramy się być perfekcjonistami i profesjonalistami w swoim fachu.

Zobacz także: rzetelna firma - opinie i porady






Jeśli jednak negatywna ocena naszych usług w Internecie się pojawi, nie powinniśmy pod żadnym pozorem jej usuwać, gdyż to w mniemaniu klienta wygląda jeszcze gorzej niż jedna gwiazdka mniej w rozeznaniu naszych usług. Aby odbudować wizerunek należy zatem dobrze wykonywać swoje obowiązki i dbać o to, aby takich negatywnych sytuacji było jak najmniej.