niedziela, 30 października 2016

Prawnik w firmie - na co dzień, czy na zlecenie?

Każda firma, mała i duża, potrzebuje czasem pomocy prawnika. Niektóre kwestie bowiem muszą być załatwiane przez profesjonalistę, aby nie doszło do jakiegoś niedopatrzenia. Warto się jednak zastanowić, czy warto, aby prawnik firmie był zatrudniony na etat, czy może lepiej dawać mu jedynie konkretne zlecenia.


Ilość spraw

Wydaje się, że kiedy podejmujemy decyzję o tym, że prawnik w firmie jest nam niezbędny na co dzień, po prostu mamy dla niego bardzo dużo spraw. W firmach, które zatrudniają wiele osób, oraz działają na szeroką skalę, wydaje się, że prawnik musi być zatrudniony. Przeważnie, każdego dnia ma on bowiem ręce pełne roboty.

Jednakże, w niewielkich firmach, pomoc prawnika nie jest potrzebna codziennie. Przeważnie, jest on potrzebny dosyć rzadko. Wydaje się, że w niewielkiej firmie, zatrudnienie prawnika to zbędny wydatek. Szczególnie, że małe firmy przeważnie nie dysponują zbyt dużym budżetem.

Rodzaje spraw


Wydaje się, że wiele zależy nie tylko od ilości spraw związanych z prawem, jednakże również od tego jakie to sprawy. Firma może na przykład działać w dziedzinie, która jest nienormowana prawnie. Przepisy mogą być niejasne, lub mylące. W takiej sytuacji, nawet w podejmowaniu codziennych decyzji odnośnie działalności firmy,, prawnik w firmie może być bardzo pomocny. Jednakże, często kwestie prawne, jakie dotyczą firmy, to jedynie sporządzanie umów czy windykacja należności.

Zobacz również: Kaczmarski Inkasso

Wydaje się, że raczej ani do sporządzania umów, ani też do windykacji, prawnik w firmie nie jest potrzebny na co dzień. Są to bowiem czynności, które wykonać trzeba co najwyżej od czasu do czasu. Firmy raczej nie podpisują umów każdego dnia, a także nie ściągają długów codziennie. Zatrudnianie prawnika na etat, jeśli jego praca ogranicza się do sporządzania umów i dbania o zgodną z prawem windykację to strata pieniędzy.