środa, 9 listopada 2016

Jak wyprzedzić konkurencję

Niewątpliwie, w czasach olbrzymiej rywalizacji w większości dziedzin, firma musi cechować się olbrzymią rzetelnością, aby stale pozyskiwać nowych klientów, oraz zatrzymywać u siebie obecnych. Jak to zrobić, by firma była uznawana za rzetelną?


Wypełnianie zobowiązań


Wydaje się, że najlepszym sposobem na to, aby firma była uznawana za rzetelną jest jej rzeczywista rzetelność. Rzetelna firma to taka, która zawsze wypełnia swoje zobowiązania, przez co klienci wiedzą, że mogą na nią liczyć.

Wydaje się, że najlepiej buduje się pozytywny obraz firmy właśnie przez to, że klienci bardzo dobrze mówią o firmie wśród swoich znajomych, czyli potencjalnych klientów. Niewątpliwie, jeśli są zadowoleni z usług rzetelnej firmy to będą polecać ją innym. Ponadto, jeśli klienci są zadowoleni, to niewiele będzie negatywnych komentarzy na temat firmy, co pozwoli budować jej bardzo pozytywny wizerunek.

Troska o każdego klienta

Jak wcześniej wspomniano, ważne jest, aby pojawiało się jak najmniej negatywnych komentarzy na temat firmy. Niewątpliwie, klienci bardziej zwracają uwagę na negatywne komentarze, niż na pozytywne. Często może być tak, że po przeczytaniu kilku komentarzy pozytywnych, lub nawet kilkunastu, wystarczy, że klient trafi na jeden mniej przychylny komentarz i już nie jest chętny, by rozpocząć współpracę z daną firmą.



Dlatego właśnie, tak ważne jest, żeby dbać o każdego klienta. Żadnego, nawet najmniejszego klienta nie wolno lekceważyć. Trzeba bowiem pamiętać, że nawet jedna nieprzychylna opinia może często całkowicie zniszczyć dobry wizerunek firmy.

Ponadto, jeśli firma nie ma szacunku do klienta, to nie można powiedzieć, iż jest to rzetelna firma. Zignorowanie nawet jednego klienta na stu świadczy natomiast o tym, że firma nie ma do klientów szacunku, więc absolutnie nie można stwierdzić, iż jest to rzetelna firma.

Rzetelność płatnicza

Warto również dbać o wiarygodność płatniczą, która jest niezwykle istotna w relacjach biznesowych. Brak negatywnychwpisów w KRD,  terminowe płatności za faktury czy wynagrodzenia dla pracowników jest dowodem stabilności firmy i świadczy o jej płynności finansowej.